Тишківська сільська рада

Кіровоградська область, Новоукраїнський район

Служба у справах дітей

І. Загальні положення

1. Служба у справах дітей Тишківської сільської ради Новоукраїнського району Кіровоградської області (далі – служба) утворюється сільською радою та є підзвітною, підконтрольною та підпорядкованою сільській раді та сільському голові.

2.  Служба є юридичною особою публічного права, неприбутковою організацією, має самостійний баланс, рахунки в органах Державної казначейської служби України та установах банків, приймає самостійні рішення, які оформлюються актами та наказами за підписом керівника служби.

1) Служба утримуються за рахунок коштів бюджету Тишківської сільської територіальної громади.

2) Повне найменування юридичної особи:  Служба у справах дітей Тишківської сільської ради Новоукраїнського району Кіровоградської області.  Скорочена назва: ССД Тишківської сільської ради.

3) Юридична адреса служби: індекс 27013, Кіровоградська область, Новоукраїнський район, село Тишківка, вул. Центральна, 3.

4)  Служба має свій бланк, круглу печатку із зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням, штампами встановленого зразка, веде діловодство відповідно до Інструкції з діловодства у виконавчих органах сільської ради, має свою номенклатуру та документообіг. Працівники служби є посадовими особами органу місцевого самоврядування, яким видаються службові посвідчення встановленого зразка. 

3. Служба у своїй діяльності керується Конституцією і законами України, актами Президента України, Верховної Ради України та Кабінету Міністрів України, наказами Мінсоцполітики, наказами начальника служби у справах дітей обласної державної адміністрації, рішеннями сільської ради та її виконавчого комітету, розпорядженнями сільського голови, іншими нормативними актами органів виконавчої влади та місцевого самоврядування.

 

ІІ. Основні завдання та повноваження служби

 

4. Основними завданнями та повноваженнями служби є:

 

1) реалізація на території сільської ради державної політики з питань соціального захисту дітей, запобігання дитячій бездоглядності та безпритульності, вчиненню дітьми правопорушень; визначення пріоритетних напрямків поліпшення становища дітей у сільській раді, їх соціального захисту, сприяння фізичному, духовному та інтелектуальному розвитку;

2) розроблення і проведення самостійно або разом з виконавчими органами сільської ради, відповідними органами виконавчої влади, підприємствами, установами та організаціями усіх форм власності, громадськими об’єднаннями заходів щодо захисту прав, свобод і законних інтересів дітей;

3) організація і проведення разом з виконавчим органом сільської ради, уповноваженими підрозділами органів Національної поліції заходів щодо соціального захисту дітей, виявлення причин, що зумовлюють дитячу бездоглядність і безпритульність, запобігання вчиненню дітьми правопорушень;

4) координація діяльності виконавчих органів сільської ради, підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності, розташованих на території сільської ради, у розв’язанні питань соціального захисту дітей та організації роботи із запобігання дитячої бездоглядності та безпритульності, надання їм у межах компетенції практичної, методичної та консультаційної допомоги у цій сфері;

5) розроблення та подання пропозицій до проєктів місцевих, обласних програм, планів і прогнозів щодо соціального захисту, забезпечення прав, свобод і законних інтересів дітей, у тому числі в частині бюджетних асигнувань на виконання відповідних програм і проведення заходів щодо реалізації державної політики з питань дітей, спрямованої на подолання дитячої бездоглядності та безпритульності;

6) ведення державної статистики щодо дітей, організація та проведення разом з виконавчим органом сільської ради досліджень у сфері соціального захисту дітей, запобігання дитячої бездоглядності та безпритульності, вчиненню дітьми правопорушень; підготовка інформаційно-аналітичних і статистичних матеріалів про причини та умови вчинення дітьми правопорушень; вивчення і поширення досвіду з питань соціального захисту дітей, дотримання їхніх прав та інтересів; підготовка та подання в установленому порядку статистичної звітності;

7) проведення інформаційно-розяснювальної роботи з питань, що належать до компетенції служби, зокрема, через засоби масової інформації;

8) надання організаційної і методичної допомоги організаціям в яких отримують соціальні послуги діти, які проживають на території сільської ради або походять з неї, здійснення в межах компетенції безпосереднього контролю за діяльністю таких закладів;

9) вжиття заходів із виявлення дітей, які перебувають у складних життєвих обставинах, дітей, які залишилися без батьківського піклування; у разі необхідності забезпечення їх тимчасового влаштування, надання необхідної допомоги з урахування їхніх потреб;

10) забезпечення безпеки дітей, стосовно яких надійшла інформація про жорстоке поводження з ними або загрозу їхньому життю чи здоров’ю, шляхом: невідкладного проведення оцінки рівня безпеки дитини спільно з уповноваженим підрозділом територіального органу Національної поліції, який діє у межах своїх повноважень, фахівцем з соціальної роботи або іншим надавачем соціальних послуг, представником закладу охорони здоров’я, у разі необхідності із залученням інших фахівців;

вжиття в разі необхідності заходів щодо організації надання дитині необхідної медичної допомоги, її тимчасового влаштування; підготовка клопотання до органу опіки та піклування про невідкладне відібрання дитини у батьків або осіб, які їх замінюють, у разі підтвердження факту загрози її життю та здоров’я;

11) підготовка за участю виконавчих органів сільської ради документів для звернення органу опіки та піклування до  суду про позбавлення, відібрання дитини у батьків без позбавлення їх батьківських прав;

12) підготовка документів та проєктів рішень органу опіки та піклування для реєстрації народження підкинутих, знайдених дітей, дітей, покинутих  у пологових будинках, інших закладах охорони здоров’я, дітей, мати яких померла чи місце проживання матері яких встановити не можливо, подання таких документів та рішень органам реєстрації актів цивільного стану;

13) підготовка висновків про доцільність (недоцільність) повернення дитини, щодо якої було прийняте рішення про тимчасове влаштування, до батьків або інших законних представників;

14) збір документів, необхідних для надання дитині статусу дитини-сироти, дитини, позбавленої батьківського піклування, дитини, яка постраждала внаслідок воєнних дій та збройних конфліктів, підготовка проєктів відповідних рішень органу опіки та піклування;

15) вжиття заходів щодо повернення в Україну дітей, позбавлених батьківського піклування, які є громадянами України та походять із відповідної територіальної громади;

16) ведення обліку дітей, які перебувають у складних життєвих обставинах, включаючи дітей, які постраждали внаслідок воєнних дій та збройних конфліктів, дітей, які залишилися без батьківського піклування, включаючи дітей, розлучених із сім’єю, дітей, які іноземцями або особами без громадянства та виявили бажання особисто чи через інших осіб набути статусу біженця або особи, яка потребує додаткового захисту (далі-діти, розлучені із сім’єю), дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування; дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, які прибули з інших територій; за умовами проживання та виховання яких здійснюється нагляд; потенційних опікунів, піклувальників; нерухомого майна дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування;

17) участь у межах компетенції у судовому розгляді за участю неповнолітнього обвинуваченого з метою забезпечення прав та найкращих інтересів дітей; 

18) забезпечення в межах компетенції ведення єдиного електронного банку даних про дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, і сім’ї потенційних усиновлювачів, опікунів, піклувальників, прийомних батьків, батьків-вихователів, (за винятком ведення цього банку в частині інформації про потенційних прийомних батьків, батьків-вихователів, дітей, які можуть бути усиновлені та кандидатів в усиновлювачі), дітей, які перебувають в складних життєвих обставинах;

19) вжиття вичерпних заходів для влаштування дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, в сім’ї громадян України з дотримання пріоритету сімейного виховання, забезпечення дотримання вимог законодавства щодо встановлення опіки та піклування над дітьми, у тому числі:

надання потенційним опікунам, піклувальникам інформації про дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, які перебувають у службі на обліку дітей, які залишились без батьківського піклування, дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування;

обстеження житлово-побутових умов потенційних опікунів, піклувальників;

участь у заходах, пов’язаних  із вибуттям дітей із закладів різних типів, форм власності та підпорядкування, в яких вони перебували цілодобово, та влаштуванням у сім’ї опікунів, піклувальників, у дитячі будинку сімейного типу, прийомні сім’ї;

збір та подання до служби у справах дітей відповідної районної державної адміністрації документів, які підтверджують наявність правових підстав для усиновлення дітей, а також документів, необхідних для влаштування дітей до прийомної сім’ї, дитячого будинку сімейного типу;

консультування громадян, які виявили бажання усиновити дитину, обстеження умов їхнього проживання, організація знайомства дитини з кандидатами в усиновлювачі, прийомні батьки, батьки-вихователі, встановлення контакту;

підготовка проєктів рішень органу опіки та піклування про встановлення опіки та піклування над дітьми-сиротами, дітьми, позбавленими батьківського піклування;

20) здійснення у межах компетенції контролю за дотримання законодавства з питань соціального захисту дітей і запобігання вчиненню ними правопорушень, в тому числі щодо умов утримання і виховання:

дітей, влаштованих на цілодобове перебування до закладів різних типів, форм власності та підпорядкування, у тому числі до спеціальних виховних установ;

дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, у сім’ях опікунів, піклувальників, дитячих будинках сімейного типу, прийомних  сім’ях;

дітей, які перебувають у складних життєвих обставинах, у сімях патронатних вихователів;

21) підготовка висновків та звітів про стан виховання, утримання і розвитку дітей в сім’ях опікунів, піклувальників, прийомних сім’ях та дитячих будинках сімейного типу, усиновлених дітей;

22) розгляд звернень власників підприємств, установ або організацій усіх форм власності щодо звільнення працівників віком до 18 років та надання відповідних письмових дозволів;

23) проведення передбачених законодавством заходів у сфері запобігання та протидії домашньому насильству стосовно дітей та за участю дітей, у тому числі:

         розроблення та проведення заходів щодо захисту  прав і законних інтересів дітей, які постраждали від домашнього насильства, та дітей, які вчинили домашнє насильство у будь-якій формі;

         прийом та розгляд заяв і повідомлень про домашнє насильство стосовно дітей та за участю дітей, в тому числі повідомлень, що надійшли до кол-центру центру з питань запобігання та протидії домашньому насильству, насильство за ознакою статті та насильство стосовно дітей;

         інформування дітей, які постраждали від домашнього насильства, їхніх батьків, інших законних представників, якщо вони не є кривдниками дитини, а також дітей, які вчинили домашнє насильство у будь-якій формі, їхніх батьків інших законних представників про права дітей, заходи, у яких вони можуть взяти участь, та послуги, якими вони можуть скористатися;

         проведення з батьками іншими законними представниками дітей профілактичної роботи із запобігання домашньому насильству стосовно дітей і за участю дітей, у тому числі із залученням у разі необхідності інших суб’єктів соціальної роботи із сім’ями, дітьми та молоддю в межах їхньої компетенції;

         порушення перед органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування питань про притягнення до відповідальності згідно із законом посадових осіб за не виконання або не належне виконання ними обовязків у разі виявлення фактів домашнього насильства, у роботі з дітьми, які постраждали від домашнього насильства, та дітьми, які вчинили домашнє насильство у будь-якій формі;

         взаємодія з іншими суб’єктами, що здійснюють заходи у сфері запобігання та протидії домашнього насильства, відповідно до статті 15 Закону України «Про запобігання та протидію домашнього насильства»;

24) забезпечення соціального захисту дітей, які постраждали від торгівлі людьми, у тому числі інформування про таких дітей територіального органу Національної поліції, структурного підрозділу місцевої державної адміністрації, відповідального за проведення процедури встановлення статусу особи, яка постраждала від торгівлі людьми, для проведення відповідних заходів згідно із законодавством;

25) забезпечення захисту житлових та майнових прав дітей, у тому числі дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, зокрема:

         ведення обліку нерухомого майна дитини-сироти та дитини, позбавленої батьківського піклування;

         складання опису майна дитини-сироти та дитини, позбавленої батьківського піклування за місцем знаходження такого майна;

         підготовка проєктів рішень органу опіки та піклування за місцем знаходження майна дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, про встановлення опіки над майном; призначення особи, яка буде представляти інтереси дітей вказаної категорії на час здійснення права на спадкування;

         укладення договору оренди житла, яке належить дитині-сироті та дитині, позбавленій батьківського піклування на праві власності; погодження зняття з реєстрації дітей вказаної категорії;

         вжиття заходів щодо передання житла, яке належить на праві користування дитині-сироті та дитині, позбавленій батьківського піклування, у власність дитині;

         подання органу опіки та піклування необхідних документів для взяття дитини-сироти, дитини, позбавленої батьківського піклування, після досягнення нею 16-річного віку на облік громадян, які потребують поліпшення житлових умов, і на соціальний квартирний облік у разі наявності правових підстав для цього;

         забезпечення контролю за виконанням рішень сільської ради та її виконавчих органів щодо захисту житлових та майнових прав дітей;

26) забезпечення захисту прав дітей при вчиненні правочинів стосовно нерухомого майна, право власності на яке або право користування яким вони мають, шляхом:

         надання консультацій фізичним особам з питань підготовки необхідних документів щодо вчинення відповідних правочинів;

         перевірка документів, поданих на вчинення правочинів щодо нерухомого майна дитини, зясування наявності/відсутності обставин, що можуть бути підставою для відмови у наданні дозволу на вчинення таких правочинів;

         підготовка проєктів рішень органу опіки та піклування про надання (відмову в наданні) дозволу на вчинення правочинів щодо нерухомого майна, право власності на яке або право користування яким має дитина;

         подання сільському голові клопотання про необхідність звернення до суду з метою захисту майнових та житлових прав дитини якщо батьки, опікуни/піклувальники, прийомні батьки, батьки-вихователі не виконують рішення виконавчого органу сільської ради;

         підготовка для подання до суду письмових висновків органу опіки та піклування щодо виселення дитини, зняття дитини з реєстрації місця проживання, визнання такою, що втратила право користуванням житловим приміщенням, управління батьками майном дитини;

27) збір матеріалів, підготовка письмових висновків органу опіки та піклування для подання до суду або проєктів рішень органу опіки та піклування щодо розв’язання спору між батьками стосовно прізвища, імені, місця проживання дитини, участі у вихованні дитини того з батьків, хто проживає окремо від неї;

28) підготовка висновків та проєктів рішень органу опіки та піклування про підтвердження місця проживання дітей для їх тимчасового виїзду за межі України;

29) підготовка для подання до суду висновків органу опіки та піклування щодо позбавлення та поновлення батьківських прав; побачення з дитиною матері, батька, які позбавленні батьківських прав; відібрання дитини від особи, яка тримає її у себе не на підставі закону або рішення суду; з інших питань, що стосуються прав дитини, які вирішуються із залученням або за ініціативою виконавчого органу сільської ради як органу опіки та піклування;

30) складання протоколів про адміністративні правопорушення відповідно до частин 5, 6 статті 184 (невиконання рішення органу опіки та піклування щодо визначення способів участі у вихованні дитини та спілкування із нею того з батьків, хто проживає окремо від дитини) та статті 188 (невиконання законних вимог посадових(службових) осіб органу опіки та піклування) Кодексу України про адміністративні правопорушення;

 31) розгляд питань, пов’язаних із доцільністю відрахування неповнолітніх здобувачів освіти закладів професійної (професійно-технічної) освіти першого року навчання, здобувачів фахової перед вищої та вищої освіти першого року навчання (далі – здобувач освіти), що передбачає:

         отримання від закладу  професійної (професійно-технічної), фахової перед вищої або вищої освіти повідомлення, у тому числі в електронній формі та за допомогою телефонного зв’язку, про заплановане відрахування неповнолітнього здобувача освіти із зазначенням підстав для такого відрахування за один місяць до прийняття відповідного рішення;

         вивчення взаємодії із законними представниками неповнолітнього здобувача освіти (протягом 10 робочих днів з дня отримання такого повідомлення) підстав запланованого відрахування на предмет їх відповідності законодавству у сфер захисту прав дітей; встановлення причин відрахування, визначення доцільності та можливості їх усунення;

         у разі встановлення факту невідповідності підстав запланованого відрахування неповнолітнього здобувача освіти законодавству у сфері захисту прав дітей подання закладу професійної (професійно-технічної), фахової перед вищої або вищої освіти аргументованого заперечення щодо такого відрахування;

32) сприяння в межах компетенції повернення дітей-іноземців, виявлених на території громади, до місць їхнього постійного проживання та забезпечення їх соціального захисту до моменту повернення;

33) представництво від імені органу опіки та піклування інтересів дітей, розлучених із сім’єю, виявлених на території громади;

34) здійснення контролю за цільовим використанням аліментів;

35) забезпечення організації діяльності Комісії з питань захисту прав дитини;

36) розгляд в установленому порядку звернень громадян, зокрема звернень дітей щодо неналежного виконання батьками, іншими законними представниками обовязків з виховання або щодо зловживання ними своїми правами;

37) виконання інших функцій, покладених на службу відповідно до законодавства

 

ІІІ. Права служби

5.Служба має право:

 

1) приймати з питань, що належить до її компетенції, рішення, які є обов’язковими для виконання місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форми власності, посадовими особами, фізичними особами;

2) отримувати повідомлення від місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності, посадових осіб про заходи, вжитті на виконання прийнятих службою рішень;

3) отримувати в установленому порядку від місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності інформації, документи та інші матеріали з питань, що належать до компетенції служби; від місцевих органів державної статистики-статистичні дані, необхідні для виконання визначених для неї завдань;

4) звертатися щодо фактів порушення прав та інтересів дітей до місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності в разі виявлення таких фактів;

5) перевіряти стан роботи із соціально-правового захисту дітей у закладах для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, спеціальних установах і закладах соціального захисту для дітей незалежно від форми власності, стан виховної роботи з дітьми у закладах освіти за місцем проживання, а також у разі необхідності – умови роботи працівників віком до 18 років на підприємствах, в установах та організаціях незалежно від форми власності;

6) представляти у разі необхідності інтереси дітей у судах, у їх взаємодії з підприємствами, установами та організаціями незалежно від форми власності, брати участь у розгляді судами справ щодо дітей і захисту їхніх прав та інтересів представляти інтереси сільської ради, як органу опіки та піклування;

7) запрошувати для бесіди батьків, інших законних представників дітей, посадових осіб з метою з’ясування причин та умов, які призвели до порушення прав дітей, бездоглядності та безпритульності, вчинення правопорушень і вживати заходів щодо усунення причин;

8) порушувати перед органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування питання про накладення дисциплінарних стягнень у разі невиконання ними рішень, прийнятих службою Нацсоцслужбою;

9) порушувати перед органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування питання про притягнення до відповідальності згідно з законом фізичних та юридичних осіб, які допустили порушення прав, свобод і законних інтересів дітей;

10) укладати в установленому порядку угоди про співпрацю з установами, громадськими обєднаннями і благодійними організаціями з питань, які належать до компетенції служби;

11) скликати в установленому порядку наради, конференції, семінари з питань, що належать до компетенції служби.

12) проводити особистий прийом дітей, а також їхніх батьків, інших законних представників, розглядати їхні звернення з питань, що належать до компетенції служби;

13) відвідувати дітей, які перебувають в службі на обліку дітей, які перебувають у складних життєвих обставинах, за місцем їх проживання, навчання і роботи; вживати заходів щодо соціального захисту дітей;

14) проводити інспекційні відвідування одержувачів аліментів із метою контролю за цільовим витрачанням аліментів.

 

ІV. Організація роботи служби

 

6. Служба під час виконання визначених для неї завдань взаємодіє з місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, старостами, підприємствами, установами та організаціями не залежно від форми власності, громадськими об’єднаннями, благодійними організаціями та фізичними особами.

7. Службу очолює начальник, який призначається на посаду і звільняється згідно з розпорядженням сільського голови з дотримання вимог Законів України «Про службу в органах місцевого самоврядування» та «Про місцеве самоврядування в Україні».

8. Спеціалісти служби у справах дітей сільської ради призначаються на посаду та звільняються згідно з розпорядженням сільського  голови.

 

 

9. Начальник служби :

 

1) здійснює керівництво службою, персонально відповідає за виконання визначених для неї завдань;

2) планує роботу служби і забезпечує виконання перспективних і поточних планів роботи;

3) видає в межах своєї компетенції накази, організовує і контролює їх виконання;

4) готує на затвердження проєкт положення про службу і функціональні обов’язки працівників служби, визначає завдання працівникам служби і розподіляє між ними  обов’язки;

5) аналізує показники роботи служби, вживає заходів щодо підвищення ефективності роботи служби, забезпечує підвищення кваліфікації працівників;

6) розпоряджається коштами у межах кошторису служби;

7) подає на затвердження сільському голові проєкти кошторису та штатного розпису служби в межах визначеної граничної чисельності та фонду оплати праці;

8) організовує роботу з підвищення рівня професійної компетентності посадових осіб служби;

9) здійснює у порядку, передбаченому законодавством, притягнення до дисциплінарної відповідальності;

10) подає сільському голові пропозиції щодо преміювання та установлення надбавок працівникам служби;

11) приймає на роботу та звільняє з роботи у порядку, передбаченому законодавством про працю, працівників служби, які не є посадовими особами місцевого самоврядування;

12) забезпечує дотримання працівниками служби внутрішнього службового і трудового розпорядку та виконавської дисципліни;

13) здійснює інші повноваження, визначені чинним законодавством.

 

10. Для прийняття узгоджених рішень з питань, що належать до компетенції служби, в ній може утворюватися за потреби, колегія у складі начальника служби (голова колегії), керівників виконавчих органів сільської ради, органів Національної поліції, представників підприємств, установ, громадських об’єднань.

Склад колегії затверджується сільським головою за поданням начальника служби.

Рішення колегії оформлюються наказами начальника служби.

 

V. Зміни та доповнення до Положення

 

         1.Зміни та доповнення до Положення вносяться за рішенням сесії Тишківської сільської ради.

         2. Внесення змін та доповнень до Положення оформлюється шляхом викладення в новій редакції.

 

 

 

 

VI. Заключні положення

 

  1. Служба утримується за рахунок коштів бюджету Тишківської сільської територіальної громади.
  2. Кошторис та штатний розпис служби затверджується сільським головою у межах структури та граничної чисельності служби.
  3. Гранична чисельність, фонд оплати праці працівників служби затверджуються рішенням сільської ради.
  4. Ліквідація та реорганізація служби здійснюється за рішенням сесії сільської ради. При ліквідації служби майно та активи передаються засновнику.

 

 

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Результати опитування

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь